AURA İstanbul Sertifika Programı, tasarım ve yaratım sürecini hem teorik, hem de pratik düzeyde ele almak, disiplinler arası bakış açısı geliştirmek ve kendi özel ilgi alanları üzerinde çalışma olanağı bulmak isteyen mimarlık, şehir planlaması, iç mimarlık, peyzaj mimarlığı, sosyoloji ve plastik sanatlar bölümleri başta olmak üzere, lisans derecesine sahip olan tüm genç meslek insanlarına açıktır. Başvurular arasından seçilecek tüm kişiler, ücretsiz olarak bu programa katılmaya hak kazanacaktır.
AURA İstanbul 2024 yılı Güz Dönemi Sertifika Programı, 14 Ekim 2024 tarihinde başlayacak ve 16 hafta boyunca devam edecektir. Güz Dönemi boyunca; stüdyo görüşmeleri, tüm seminer, konferans ve etkinlikler fiziksel mekanda, AURA İstanbul’un Beşiktaş’taki ofisinde gerçekleşecektir. Katılımcıların program kapsamında düzenlenen fiziksel etkinliklerin dinamik yapısına uyum sağlamaları ve dönem boyunca tam zamanlı (10.00-18.00) olarak programda yer almaları beklenmektedir.
Programın omurgasını “Araştırma Tabanlı Tasarım Stüdyosu” oluşturur. 2024 yılı Güz Dönemi’nde üretilecek projeler Dünya yanarken teması altında, Aslıhan Demirtaş ve Bilge Bal danışmanlığında geliştirilecektir. Başvuruda bulunan adaylardan, bireysel ilgi alanları doğrultusunda geliştirmeyi planladıkları, araştırma tabanlı tasarım projesi önerisini ve stüdyo teması ile ilişkisini niyet mektubunda detaylandırmaları beklenmektedir.
Sertifika Programı ve başvuru süreci hakkında merak edilenler Sıkça Sorulan Sorular sayfasında!
Son Başvuru Tarihi: 22 Eylül Pazar 23.59
Aslıhan Demirtaş, araştırma, sanat ve ekolojiye dayalı genişletilmiş bir mimarlık pratiği olan Aslıhan Demirtaş Architecture, Design & Research Studio ve KHORA Office’in kurucusudur. Mimarlık pratiği, işbirliğine dayalı, disiplinler dışı ve çok ölçekli yapı, peyzaj, yerleştirme, sergi ve araştırma gibi üretimlerle farklı alan ve sınırlar arasında konumlanır.
Demirtaş, MIT’den (Massachusetts Institute of Technology) mimarlık çalışmaları üzerine yüksek lisans derecesine ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nden (ODTÜ) mimarlık lisans derecesine sahiptir. Doha, Katar’daki İslam Sanatları Müzesi ve Japonya’daki Miho Şapeli projelerinde baş tasarımcı olarak Pritzker ödülü sahibi I.M. Pei ile uzun işbirliğinin sonrasında, şu an İstanbul merkezli ofisini ilk New York’ta kurdu.
Yayınları arasında “Landscapes of Development: The Impact of Modernization Discourses on the Physical Environment of the Eastern Mediterranean” (Harvard University Press, 2013) adlı kitapta bir bölüm; 2013 yılında konuk editör olarak görev aldığı Betonart dergisinin “Altyapı: Su” sayısı; ve “Anytime” (MIT Press), “In-Transit” (Verlag der Bauhaus), “Thresholds” (MIT) ve “WORK” (Parsons) kitaplarında bölümler bulunur. Mimarlık pratiğine Arredamento Mimarlık Dergisi 341. sayısında profil dosyası olarak yer verildi. Çalışmaları SALT, İstanbul ve Ankara; Pratt Manhattan Galerisi; Aronson Galerisi; ve New York’taki NTHCCC’de sergilendi.
Mimarlık pratiğinin paralelinde aralarında Parsons at New School, Bilgi Üniversitesi, Harvard Graduate School of Design, Massachusetts Institute of Technology (MIT), Bauhaus-Universität bulunan bir çok okulda stüdyo ve atölye yürüttü, konuşmalar yaptı. Kadir Has Üniversitesi Kent ve Mimarlık Araştırmaları Yüksek Lisans Programı kurucuları arasında yer aldı.
Graham Vakfı desteğiyle SALT tarafından yayınlanacak modernin doğayla ilişkisini işleyen Aşı kitabını hazırlamakta olan Demirtaş, 2022 yılında 15. Dönem Ağa Han Mimarlık Ödülleri teknik değerlendirme komisyonunda görev aldı.
Tarihi Yedikule Bostanları Koruma Girişimi üyesi ve ANATOPIA kooperatifinin kurucu yıldızlarındandır.
Detaylı bilgi için: aslihan-demirtas.com
İstanbul’da yaşayan mimar-eğitimci, mekansal araştırmacı.
İTÜ Mimarlık’ta lisans (Bölüm ve Fakülte 2.si), direktörlüğünü Prof. Dr. İhsan Bilgin’in yaptığı İstanbul Bilgi Üniversitesi Mimari Tasarım’da yüksek lisans (%100 Başarı Bursu, Enstitü 1.si), İTÜ Mimari Tasarım’da “Çizgiyi Çekmek: Mimari Çizime Dair” başlıklı teziyle doktora eğitimini tamamladı.
İşbirliği yapmaya ve disiplindışı çalışmalara açık bir pratiği vardır. Farklı ölçeklerde tasarım zanaati, yapmanın el ile ilişkisi ve araçları üzerine düşünür, yaparak tasarlar. Bireysel ve kolektif mimarlık araştırmaları ve bağlantılı üretimleri, analog, daha yavaş yapma pratikleriyle dayanışma içindedir. Yürümeyi, çizmeyi, yazmayı ve öteki bedenli yapma biçimlerini dünyaya açılma hâlleri; şeylerle yakınlaşmanın performatif ve şiddetsiz yöntemleri olarak keşfeder. Bu yöntemler üzerinden kolektif ve eleştirel süreçler örgütler, birlikte düşünmeye davet eder. İşleri, etik ve onarıcı bir dizi şiirsel ve yaratıcı deney, deneme ve deneyimden oluşur. Bu pratikler içinde, çizime yoğunlaşır.
2012’den beri tam-zamanlı fakülte üyesi ve misafir öğretim görevlisi olarak araştırmasını kolektif deneyime açan ve zeminini genişleten stüdyolar kurguluyor, başka dersler yürütüyor. Açık konuşma ve atölye serileri tasarlıyor, göçebe sergiler örgütlüyor. Araştırmasına dair çeşitli dergi dosyası editörlükleri, jüri üyelikleri, davetli sunuşları ve atölyeleri yürütücülükleri bulunuyor. 2007’den beri Assos kazı ekibi üyesi ve arkeolojik kazı çalışmalarına katılıyor. 2021 yılında kırk yaş altı genç yaratıcılardan biri olarak mimarlık pratiklerinin çeşitliliğini kutlayan GEMMS / Genç Mimarlık Seçkisi ve Sergisi’nde yer aldı. Muhafaza/Mimarlık (İletişim Yayınları, 2019), Kıtanın Başkentleri: Paris, Berlin (İhsan Bilgin’le, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016) kitaplarının editörlüğünü yaptı. Arzu Mimarlığı: Mimarlığı Düşünmek ve Düşlemek (İletişim Yayınları, 2012) derlemesindeki yazarlardan biri oldu. Kıraathane: İstanbul Edebiyat Evi’nde, başka mimarlıklar üzerine Italo Calvino 100+1 Yaşında! sergisinin eş küratörlüğünü yaptı.
2017’den beri Manifold’da yazıyor. Konumlu çizim pratiklerine duyduğu merakla 2021’den beri, kurucusu olduğu Dirty Drawings isimli, bağımsız bir akademik paylaşım ortamının etkinliklerini tasarlıyor ve küratörlüğünü sürdürüyor. 2024 yılı, AURA İstanbul’un Anadolu üniversitelerinde örgütlediği Kampüs buluşmalarının atölye yürütücülüğünü yapıyor. İstanbul’da, çizginin hâllerine dair bir “Drawing Center / Çizim Merkezi” ortamını kurmak üzerine çalışıyor.
Detaylı bilgi için: bilgebal.com
Sertifika Programı, başvuru süreci ve dokümanlara yönelik detaylı bilgiler Sıkça Sorulan Sorular sayfasında incelenebilir.
Dosya teslim formatları ve dosya boyutu şartları başvuru formunda yer almaktadır.
AURA Seminerleri, Sertifika Programı dahilinde, Araştırma Tabanlı Tasarım Stüdyosunda geliştirilen projeleri destekleyecek nitelikte, tarihsel-kuramsal ve teknik-yönteme ilişkin konularda düzenlenen seminer dizisidir.
Cumartesi Aurası, herkese açık olarak düzenlenen, disiplinlerarası nitelikteki konferans dizisidir. Mimarlık, şehircilik, sanat, teknoloji, felsefe dallarında tartışma, buluşma ve farkındalık ortamı oluşturmayı hedefler.
AURA Crea atölyelerinde, sertifika programı katılımcıları, alışık oldukları ölçek ve tasarlama süreçlerinin sınırlarını aşarak; gruplar halinde tasarımlarını üreterek bir yarışmaya dahil olur. Başarılı bulunan grup ödül kazanır!
Exlibris AURA kitap söyleşileri, mimarlık, kent ve tasarım alanında yayımlanmış kitapların Arketon Yayınları iş birliğiyle, uzman konuklar eşliğinde ele alındığı, herkese açık olarak düzenlenen online etkinlik serisidir.